Blog

Jutlandia, Fionia i Zelandia, cz.2

W poprzednim tekście rozpoczęliśmy poznawanie Danii. Odwiedziliśmy jej część kontynentalną – półwysep Jutlandzki i dotarliśmy na jego północny kraniec. Zobaczyliśmy Danię współczesną i tę zanurzoną w historii. Pora teraz odkryć duńskie wyspy.

Jutlandia, Fionia i Zelandia, cz.1

Zapalonych podróżników zapraszamy na wyprawę kamperem do kraju, który leży na kontynencie i na wyspach, między Morzem Północnym i Morzem Bałtyckim. Kilometry piaszczystych plaż sąsiadują tam z wysokimi, stromymi klifami. Zobaczymy łagodne, zielone wzgórza i smagane wiatrem wrzosowiska. Dni słoneczne będą przeplatać się z deszczowymi. Jednym słowem wyruszamy na spotkanie z Danią…

Vive la France!

Miłośników podróży kamperem zapraszamy dziś na wędrówkę po Francji – znanej i mniej znanej. Pojedziemy szlakiem pełnym kolorów i zmiennych klimatów. Podążymy śladami królów, papieży i dzisiejszych milionerów, odkryjemy cuda przyrody i… współczesnej techniki.

Włoskie wakacje

W poszukiwaniu gorącego słońca, wielkiej historii i wspaniałych zabytków wyruszamy w kolejną podróż kamperem, tym razem do Włoch. Pokonamy jedną z tysiąca możliwych dróg, odwiedzimy tylko kilka z tysiąca miejsc wartych odwiedzenia. Dla wyruszających tam po raz pierwszy – może staną się dodatkową zachętą a dla wyruszających po raz kolejny – dodatkową inspiracją.

Cel podróży - Słowenia

Słowenia to niewielki kraj ale na małym obszarze znajdziemy tam ośnieżone szczyty Alp i bajkowe jaskinie krasowe, kilkadziesiąt wodospadów i jeziora polodowcowe o szmaragdowej wodzie, winnice wokół malowniczych wiosek i klimatyczne portowe miasteczka, zabytkowe starówki z wąskimi uliczkami i niezwykłe zamki. Ta różnorodność sprawia, że każdy podróżnik znajdzie tam swoje miejsce. Kilka z nich postaramy się wam przybliżyć.

Od Istrii po Dubrownik, cz. 2

Rozpoczęliśmy poznawanie słonecznej Chorwacji, odwiedziliśmy półwysep Istria, dotarliśmy do wybrzeży Dalmacji, teraz kontynuujemy naszą podróż na południe - naszymi celami są Split i Dubrownik. Ale po drodze tyle jeszcze do zobaczenia i miejsc zapraszających do zatrzymania naszego kampera...

Od Istrii po Dubrownik, cz. 1

Tam znajdziemy wyspy skąpane w pięknym słońcu, najczystsze morze w Europie, plaże zaliczane do najpiękniejszych na świecie, cuda natury zapierające dech w piersiach... Tam zgubimy się wśród wąskich uliczek zabytkowych nadmorskich miast i miasteczek, cofniemy się w czasy antycznego Imperium Rzymskiego by za chwilę odkryć skarby średniowiecza i późniejszych epok... Tam znajdziemy tętniące życiem nadmorskie promenady, doskonale wyposażone kempingi i... nieco senne najmniejsze miasto świata...

Z Doliny Śmierci do Raju...

Kiedy zrobi się ciepło, wypożyczymy kampera i pojedziemy... tylko który kierunek wybrać? Niedawno na naszym blogu polecaliśmy wam słowacki Szlak Zamków, dziś postanowiliśmy rozejrzeć się po wschodniej części Słowacji, która również kryje wiele skarbów. Wyruszamy więc, by je odkryć...

Nie tylko jeziora...

Rapa, Szymbark, Sztynort, Pozezdrze, Stańczyki, Kiepojcie, Pranie... Podróżując kamperem po raz kolejny opuszczamy utarte, uczęszczane szlaki i szukamy urokliwych, czasem tajemniczych, czasem zaskakujących miejsc. Dziś droga wiedzie nas w region warmińsko-mazurski...

Podróż na wyspę…

Sielankowe rybackie osady, małe miasteczka skrywające w sobie perełki architektury i luksusowe kąpieliska z willami i hotelikami. Ciągnące się kilometrami piaszczyste plaże, wysokie białe klify, bujne lasy, ciche zatoczki, wydmy i laguny. I szmaragdowe morze wokół. Dzisiaj proponujemy podróż kamperem na Rugię - niewielką, kryjącą jednak wiele skarbów niemiecką wyspę na Bałtyku.