Blog

Finlandia – w krainie reniferów i tysiąca  jezior, cz. 3

Finlandia – w krainie reniferów i tysiąca jezior, cz. 3

W naszych poprzednich wpisach na blogu przemierzyliśmy kamperem Finlandię od dalekiej północy przez Krainę Tysiąca Jezior aż do wybrzeża Morza Bałtyckiego. Dotarliśmy do Doliny Muminków w Naantali i teraz, z muminkowej krainy, wyruszamy w kierunku Helsinek. Ale zanim zaparkujemy kamper w stolicy odwiedzimy jeszcze kilka ciekawych miejsc na południowym wybrzeżu.

Finlandia – w krainie reniferów i tysiąca jezior, cz. 2

W naszym poprzednim wpisie na blogu przemierzyliśmy kamperem Finlandię od dalekiej północy po Krainę Tysiąca Jezior na południu. Odwiedziliśmy Saamów i Świętego Mikołaja, wędrowaliśmy szlakami wśród dzikiej przyrody. Drogami pojezierza fińskiego dotarliśmy do Lahti. Dziś wyruszamy w dalszą podróż, powitamy Bałtyk i poznamy klimat małych nadmorskich miast i miasteczek.

Finlandia – w krainie reniferów i tysiąca  jezior, cz. 1

Finlandia – w krainie reniferów i tysiąca jezior, cz. 1

W poprzednim tekście na naszym blogu opisaliśmy podróż kamperem przez Norwegię aż na Przylądek Północny. Teraz wyruszamy na południe, w stronę Finlandii. Przemierzymy Finlandię podbiegunową – ojczyznę Saamów i reniferów, Finlandię wschodnią z tysiącem jezior i Finlandię nadbałtycką z jej historycznymi miastami i stolicą.

Norwegia – wyprawa na daleką północ, cz. 2

W poprzednim tekście wyruszyliśmy w podróż kamperem po Norwegii. Jechaliśmy Drogą Śnieżną i Tunelem Lærdal. Podziwialiśmy okolice Geirangerfjorden. Pokonaliśmy Drogę Orłów, Drogę Trolli i widokową Drogę Atlantycką by dotrzeć do Trondheim. Po opuszczeniu miasta podążamy kamperem w kierunku dalekiej północy.

Norwegia – wyprawa na daleką północ, cz. 1

Góry, fiordy, wodospady, polodowcowe jeziora i „rajskie wyspy północy”. Bujna zieleń i surowy krajobraz arktyczny. Renifery i… trolle. Kolejny raz wyruszamy kamperem, by przeżyć przygodę na szlaku, tym razem w Norwegii. Zaczynamy w południowej części tego kraju ale omijamy stolicę Oslo. Uciekamy przed miejskim zgiełkiem i jedziemy prosto w kierunku Gór Skandynawskich.

W królewskiej Szwecji

Miłośników podróży kamperem ponownie zapraszamy do Skandynawii. Tym razem wybieramy południową Szwecję. Najpierw pojedziemy brzegiem morza a później przeprawimy się na wyspę. Odwiedzimy malownicze miasteczka i królewskie rezydencje. Odnajdziemy postacie z dziecięcych bajek i poszukamy… legendarnych trolli.

Jutlandia, Fionia i Zelandia, cz.2

W poprzednim tekście rozpoczęliśmy poznawanie Danii. Odwiedziliśmy jej część kontynentalną – półwysep Jutlandzki i dotarliśmy na jego północny kraniec. Zobaczyliśmy Danię współczesną i tę zanurzoną w historii. Pora teraz odkryć duńskie wyspy.

Jutlandia, Fionia i Zelandia, cz.1

Zapalonych podróżników zapraszamy na wyprawę kamperem do kraju, który leży na kontynencie i na wyspach, między Morzem Północnym i Morzem Bałtyckim. Kilometry piaszczystych plaż sąsiadują tam z wysokimi, stromymi klifami. Zobaczymy łagodne, zielone wzgórza i smagane wiatrem wrzosowiska. Dni słoneczne będą przeplatać się z deszczowymi. Jednym słowem wyruszamy na spotkanie z Danią…

Vive la France!

Miłośników podróży kamperem zapraszamy dziś na wędrówkę po Francji – znanej i mniej znanej. Pojedziemy szlakiem pełnym kolorów i zmiennych klimatów. Podążymy śladami królów, papieży i dzisiejszych milionerów, odkryjemy cuda przyrody i… współczesnej techniki.

Włoskie wakacje

W poszukiwaniu gorącego słońca, wielkiej historii i wspaniałych zabytków wyruszamy w kolejną podróż kamperem, tym razem do Włoch. Pokonamy jedną z tysiąca możliwych dróg, odwiedzimy tylko kilka z tysiąca miejsc wartych odwiedzenia. Dla wyruszających tam po raz pierwszy – może staną się dodatkową zachętą a dla wyruszających po raz kolejny – dodatkową inspiracją.