Blog

Na litewskim szlaku – Wilno

A może tak na Litwę? Na kolejną wyprawę kamperem zapraszamy do naszych najbliższych sąsiadów. W tym niedużym, nadbałtyckim kraju zobaczymy miejsca, które nas zachwycą, zaskoczą, zadziwią. Odwiedzimy warowny zamek na jeziorze, trzy stolice, górę krzyży, królestwo bursztynu i... litewską Saharę.

Kamperem na Łotwę

Niedaleko od Polski leży niewielki, nizinny kraj, z piaszczystymi plażami nad Bałtykiem, rozległymi lasami i dziewiczą przyrodą. Miasta i kurorty tętniące życiem sąsiadują tu z miejscami niemalże bezludnymi, idealnymi dla poszukiwaczy ciszy. Miłośnicy intensywnego zwiedzania znajdą tu zachwycające zabytki pozostawione przez tysiącletnią historię.

Dookoła Estonii - cz. 2

W naszym poprzednim wpisie na blogu rozpoczęliśmy podróż kamperem dookoła Estonii. Byliśmy na jej najwyższej górze i nad największym jeziorem, odwiedziliśmy piaskowe kopalnie, średniowieczne zamki i miasto studentów. Wędrowaliśmy szlakami wśród dzikiej natury parku Lahemaa. Stąd ruszamy kamperem w dalszą podróż. Pierwszym przystankiem jest położona nad morzem stolica Estonii – Tallin.

Dookoła Estonii - cz. 1

Wyobraźcie sobie kraj nizinny ale niezwykle malowniczy, z lasami, bagnami, niewielkimi jeziorami i ponad tysiącem wysp. Kraj z piaszczystymi plażami, stromymi nadmorskimi klifami i wodospadami. W ten pejzaż wtopione są wioski, zabytkowe miasta i miasteczka, zamki i twierdze... Ten kraj to Estonia, jedno z najmniejszych i najmniej zaludnionych państw nadbałtyckich. Liczy tylko 1 mln 300 tys. mieszkańców, czyli mniej niż Warszawa. Ale jest to kraj, który może zaskoczyć nas swoim pięknem. Dziś zapraszamy więc na podróż kamperem do Estonii.

Finlandia – w krainie reniferów i tysiąca  jezior, cz. 3

Finlandia – w krainie reniferów i tysiąca jezior, cz. 3

W naszych poprzednich wpisach na blogu przemierzyliśmy kamperem Finlandię od dalekiej północy przez Krainę Tysiąca Jezior aż do wybrzeża Morza Bałtyckiego. Dotarliśmy do Doliny Muminków w Naantali i teraz, z muminkowej krainy, wyruszamy w kierunku Helsinek. Ale zanim zaparkujemy kamper w stolicy odwiedzimy jeszcze kilka ciekawych miejsc na południowym wybrzeżu.

Finlandia – w krainie reniferów i tysiąca jezior, cz. 2

W naszym poprzednim wpisie na blogu przemierzyliśmy kamperem Finlandię od dalekiej północy po Krainę Tysiąca Jezior na południu. Odwiedziliśmy Saamów i Świętego Mikołaja, wędrowaliśmy szlakami wśród dzikiej przyrody. Drogami pojezierza fińskiego dotarliśmy do Lahti. Dziś wyruszamy w dalszą podróż, powitamy Bałtyk i poznamy klimat małych nadmorskich miast i miasteczek.

Finlandia – w krainie reniferów i tysiąca  jezior, cz. 1

Finlandia – w krainie reniferów i tysiąca jezior, cz. 1

W poprzednim tekście na naszym blogu opisaliśmy podróż kamperem przez Norwegię aż na Przylądek Północny. Teraz wyruszamy na południe, w stronę Finlandii. Przemierzymy Finlandię podbiegunową – ojczyznę Saamów i reniferów, Finlandię wschodnią z tysiącem jezior i Finlandię nadbałtycką z jej historycznymi miastami i stolicą.

Norwegia – wyprawa na daleką północ, cz. 2

W poprzednim tekście wyruszyliśmy w podróż kamperem po Norwegii. Jechaliśmy Drogą Śnieżną i Tunelem Lærdal. Podziwialiśmy okolice Geirangerfjorden. Pokonaliśmy Drogę Orłów, Drogę Trolli i widokową Drogę Atlantycką by dotrzeć do Trondheim. Po opuszczeniu miasta podążamy kamperem w kierunku dalekiej północy.

Norwegia – wyprawa na daleką północ, cz. 1

Góry, fiordy, wodospady, polodowcowe jeziora i „rajskie wyspy północy”. Bujna zieleń i surowy krajobraz arktyczny. Renifery i… trolle. Kolejny raz wyruszamy kamperem, by przeżyć przygodę na szlaku, tym razem w Norwegii. Zaczynamy w południowej części tego kraju ale omijamy stolicę Oslo. Uciekamy przed miejskim zgiełkiem i jedziemy prosto w kierunku Gór Skandynawskich.

W królewskiej Szwecji

Miłośników podróży kamperem ponownie zapraszamy do Skandynawii. Tym razem wybieramy południową Szwecję. Najpierw pojedziemy brzegiem morza a później przeprawimy się na wyspę. Odwiedzimy malownicze miasteczka i królewskie rezydencje. Odnajdziemy postacie z dziecięcych bajek i poszukamy… legendarnych trolli.