Blog

Drogami Hiszpanii – Barcelona i nie tylko

Przemierzając kamperem drogi Hiszpanii dotarliśmy z południowej Andaluzji aż do San Sebastián, położonego daleko na północnym wybrzeżu. Stąd wyruszamy na wschód. Pojedziemy do „klasztoru w chmurach”, wejdziemy w świat fantastycznej architektury Gaudiego, poznamy historię Kochanków z Teruel, odwiedzimy futurystyczne miasteczko i zobaczymy Świętego Graala.

Drogami Hiszpanii – z Galicji do Kraju Basków

W podróży kamperem po Hiszpanii przemierzyliśmy Andaluzję, Kastylię i dotarliśmy na kraniec świata, czyli przylądek Fisterra w Galicji. Stoimy właśnie nad wodami Atlantyku i obserwujemy słońce zachodzące nad oceanem. Następnego dnia wyruszymy w dalszą drogę, by odkryć skarby północnej Hiszpanii.

Drogami Hiszpanii – z Andaluzji do Galicji

W podróży kamperem po Hiszpanii pozostawiamy już za sobą gorącą Andaluzję, której poświęciliśmy dwa poprzednie wpisy na blogu i jedziemy na północ. Drogami Kastylii, przez Madryt i Segowię, mamy zamiar dotrzeć aż do leżącej na końcu świata zielonej Galicji. Pora więc wyruszyć...

Gorąca Andaluzja – cz.2

Z Malagi przez Kordobę, Jaén, Grenadę, góry Sierra Nevada, Almerię i Nerję – tak zaczęliśmy podróż kamperem po słonecznej Andaluzji. Opisaliśmy ją w naszym poprzednim wpisie na blogu. Dziś zabieramy was w dalszą drogę i już na początku czekają nas duże emocje...

Gorąca Andaluzja – cz.1

Z czym kojarzy wam się Hiszpania? Słońce, fiesta i flamenco... Wspaniała przyroda – kilometry plaż i turkusowe morze, górskie szczyty i gaje oliwne... Światowej klasy zabytki – pałace i fortece, katedry i ogrody... To wszystko i dużo, dużo więcej zobaczą ci, którzy wybiorą się w podróż kamperem po Andaluzji, najbardziej na południe wysuniętym regionie Hiszpanii.

Na litewskim szlaku – z Wilna nad Bałtyk

W poprzednim tekście na naszym blogu zaprosiliśmy was w podróż kamperem na Litwę. Najpierw zatrzymaliśmy się na dłużej w stolicy – Wilnie. Byliśmy na Starym Mieście, w katedrze i na wzgórzu zamkowym, na Górze Trzech Krzyży i na cmentarzu na Rossie. Na koniec ostatnie spojrzenie na miasto z tarasu widokowego wieży telewizyjnej i wyruszamy dalej.

Na litewskim szlaku – Wilno

A może tak na Litwę? Na kolejną wyprawę kamperem zapraszamy do naszych najbliższych sąsiadów. W tym niedużym, nadbałtyckim kraju zobaczymy miejsca, które nas zachwycą, zaskoczą, zadziwią. Odwiedzimy warowny zamek na jeziorze, trzy stolice, górę krzyży, królestwo bursztynu i... litewską Saharę.

Kamperem na Łotwę

Niedaleko od Polski leży niewielki, nizinny kraj, z piaszczystymi plażami nad Bałtykiem, rozległymi lasami i dziewiczą przyrodą. Miasta i kurorty tętniące życiem sąsiadują tu z miejscami niemalże bezludnymi, idealnymi dla poszukiwaczy ciszy. Miłośnicy intensywnego zwiedzania znajdą tu zachwycające zabytki pozostawione przez tysiącletnią historię.

Dookoła Estonii - cz. 2

W naszym poprzednim wpisie na blogu rozpoczęliśmy podróż kamperem dookoła Estonii. Byliśmy na jej najwyższej górze i nad największym jeziorem, odwiedziliśmy piaskowe kopalnie, średniowieczne zamki i miasto studentów. Wędrowaliśmy szlakami wśród dzikiej natury parku Lahemaa. Stąd ruszamy kamperem w dalszą podróż. Pierwszym przystankiem jest położona nad morzem stolica Estonii – Tallin.

Dookoła Estonii - cz. 1

Wyobraźcie sobie kraj nizinny ale niezwykle malowniczy, z lasami, bagnami, niewielkimi jeziorami i ponad tysiącem wysp. Kraj z piaszczystymi plażami, stromymi nadmorskimi klifami i wodospadami. W ten pejzaż wtopione są wioski, zabytkowe miasta i miasteczka, zamki i twierdze... Ten kraj to Estonia, jedno z najmniejszych i najmniej zaludnionych państw nadbałtyckich. Liczy tylko 1 mln 300 tys. mieszkańców, czyli mniej niż Warszawa. Ale jest to kraj, który może zaskoczyć nas swoim pięknem. Dziś zapraszamy więc na podróż kamperem do Estonii.