Blog

Przystanek Luksemburg

Podróżując kamperem po Niemczech lub jadąc do Belgii, Holandii czy Francji zatrzymajmy się na chwilę w malutkim państewku położonym pomiędzy nimi, w Wielkim Księstwie Luksemburg. Niemal cztery razy mniejsze niż najmniejsze polskie województwo – opolskie, jest jednym z najbogatszych państw świata, krajem-założycielem Unii Europejskiej i potężnym centrum finansowym. Siedzibę mają tu międzynarodowe korporacje i banki. Ale w naszej podróży zobaczymy też inny Luksemburg, krainę zalesionych wzgórz i średniowiecznych zamków, których jest tu ponad 150. Odwiedzimy także miejsca, które pamiętają dramatyczną Bitwę o Ardeny z przełomu lat 1944 i 1945. Zapraszamy do podróży...

Bajkowe góry Dolomity

Czy Dolomity to najpiękniejsze góry w Europie? By się o tym przekonać, zapraszamy w podróż kamperem do północno-wschodnich Włoch. Do miejsca, które zimą jest rajem dla narciarzy, a w sezonie letnim zaprasza na piesze szlaki wśród oszałamiająco pięknych krajobrazów. Zobaczymy tam wapienne szczyty sięgające nieba i strome przełęcze, skalne wieże i strzeliste iglice, turkusowe jeziora, rozległe górskie łąki i wioski ukryte w zielonych dolinach. W czasie zachodu słońca oczaruje nas zjawisko „enrosadira” – góry zabarwiają się najpierw na żółto, potem na czerwono i fioletowo. Niepowtarzalne piękno Dolomitów sprawiło, że w 2009 roku uznane zostały przez UNESCO za światowe dziedzictwo przyrody.

Wycieczka do Czech

Kończąc jedną podróż kamperem myślimy już o następnej. Dziś zapraszamy na krótką wycieczkę do Czech. Odwiedzimy tam skalne miasta i pradawne zamki, napijemy się leczniczej wody i zobaczymy, jak produkuje się ulubiony czeski trunek. Podążymy też śladami Rumcajsa, dobrego wojaka Szwejka i... Jamesa Bonda.

Na Romantycznym Szlaku

Zamki i pałace jak z bajki, średniowieczne miasteczka i wioski, gotyckie katedry i szachulcowe domki, stoki wzgórz porośnięte winnicami i alpejskie widoki... Tym razem zabieramy was w podróż kamperem po Romantycznym Szlaku w południowych Niemczech – jednej z najbardziej malowniczych tras turystycznych w Europie.

Kamperem po Portugalii – między Sintrą a Porto

W naszym poprzednim wpisie na blogu wyruszyliśmy w podróż kamperem po dalekiej Portugalii. Z samego południa tego pięknego kraju, ze złotych plaż wybrzeża Algarve dotarliśmy do Lizbony i na przylądek Cabo da Roca. Stąd wyruszymy dalej, by poznać perły północnej Portugalii.

Kamperem po Portugalii – z wybrzeża złotych plaż do Lizbony

Prawie 200 km malowniczego wybrzeża nad Oceanem Atlantyckim. Ponad 100 piaszczystych plaż, uważanych za jedne z najpiękniejszych na świecie. Niesamowite, poszarpane klify we wszystkich odcieniach brązu, żółci i czerwieni. Małe miasteczka i duże kurorty turystyczne. Do tego łagodny, śródziemnomorski klimat, gdzie nawet zimą temperatura przekracza 15° C. Ta kraina to Algarve, najbardziej na południe wysunięty region Portugalii. Tu właśnie rozpoczynamy naszą podróż kamperem po tym pięknym kraju.

Drogami Hiszpanii – Barcelona i nie tylko

Przemierzając kamperem drogi Hiszpanii dotarliśmy z południowej Andaluzji aż do San Sebastián, położonego daleko na północnym wybrzeżu. Stąd wyruszamy na wschód. Pojedziemy do „klasztoru w chmurach”, wejdziemy w świat fantastycznej architektury Gaudiego, poznamy historię Kochanków z Teruel, odwiedzimy futurystyczne miasteczko i zobaczymy Świętego Graala.

Drogami Hiszpanii – z Galicji do Kraju Basków

W podróży kamperem po Hiszpanii przemierzyliśmy Andaluzję, Kastylię i dotarliśmy na kraniec świata, czyli przylądek Fisterra w Galicji. Stoimy właśnie nad wodami Atlantyku i obserwujemy słońce zachodzące nad oceanem. Następnego dnia wyruszymy w dalszą drogę, by odkryć skarby północnej Hiszpanii.

Drogami Hiszpanii – z Andaluzji do Galicji

W podróży kamperem po Hiszpanii pozostawiamy już za sobą gorącą Andaluzję, której poświęciliśmy dwa poprzednie wpisy na blogu i jedziemy na północ. Drogami Kastylii, przez Madryt i Segowię, mamy zamiar dotrzeć aż do leżącej na końcu świata zielonej Galicji. Pora więc wyruszyć...

Gorąca Andaluzja – cz.2

Z Malagi przez Kordobę, Jaén, Grenadę, góry Sierra Nevada, Almerię i Nerję – tak zaczęliśmy podróż kamperem po słonecznej Andaluzji. Opisaliśmy ją w naszym poprzednim wpisie na blogu. Dziś zabieramy was w dalszą drogę i już na początku czekają nas duże emocje...